Förbered dig för en ledarkarriär i framkant av dagens viktigaste affärsutmaningar.
Målet med vårt masterprogram i digital marknadsföring och kommunikation (MDMC) är att uppnå spetskompetens. Programmet är utformat för att ge dig full kontroll över de operativa och beteendemässiga grunderna i marknadsföring och försäljning – från strategiutveckling och taktisk implementering till användning av moderna verktyg för ledarskap och produktivitet.
Studenter har möjlighet att läsa en andra masterexamen vid Boston University inom en förkortad tidsram efter att ha slutfört sin examen vid International Institute in Geneva (IIG). Minst 8 obligatoriska kurser krävs för att uppfylla examenskraven från Boston University.
Utbildningen ges i Genève, Schweiz. Skolan erbjuder stöd med att hitta boende och har ett modernt campus med bibliotek, café och restaurang. Här finns även gott om möjligheter till sport och andra fritidsaktiviteter. Programmet är dessutom CSN-berättigat.
Vill du ha mer info?
Fördelar med programmet
- Rankad som nummer 49 i världen av Eduniversal
- Fördjupade kunskaper och färdigheter för att möta moderna marknadsföringsutmaningar
- Utveckling av framgångsrika strategier och planer inom marknadsföring och försäljning
- Praktisk erfarenhet av försäljning
- Färdigheter i att använda professionella verktyg och metoder inom marknadsföring och försäljning
- Undervisning av akademiskt och yrkesmässigt kvalificerad fakultet
- Möjlighet att bygga ett internationellt nätverk
- Valfri dubbel examen med Boston University
- Studieresa till Silicon Valley
Programinnehåll
Programmet syftar till att utbilda chefer med gedigen förståelse för marknadsföring och försäljningsprocesser. Det inkluderar hur man utformar effektiva strategier, hur man fattar rätt beslut inom marknadsföring och försäljning samt hur olika verktyg och metoder tillämpas i praktiken.
Master in Digital Marketing & Communication (MDMC) genomförs över ett år.
Lärandemål
- Studenterna ska kunna visa avancerade kunskaper inom försäljningsledning
- Studenterna ska kunna skapa robusta strategier för marknadsföring, affärsutveckling och försäljning
- Studenterna ska kunna koppla etisk marknadsföring och försäljning till långsiktiga kundrelationer
- Studenterna ska kunna tillämpa marknadsföringsteorier i praktiken
- Studenterna ska utveckla analytiska färdigheter samt förmåga till kommunikation och sammanfattning