Utveckla dina färdigheter och accelerera din karriär inom internationell företagsledning.

Masterprogrammet i International Management (MIM) riktar sig till studenter som vill arbeta med internationell affärsledning. Programmet passar både nyutexaminerade och yrkesverksamma med upp till två års arbetslivserfarenhet.

Här erbjuds en heltäckande introduktion till internationell företagsledning: Hur marknadsför sig och agerar företag på en global marknad? Vilka kommunikativa och kulturella utmaningar möter företag idag? Vilket ansvar har företag ur ett etiskt och socialt perspektiv?

Utbildningen ges i Genève, Schweiz. Skolan erbjuder stöd med att hitta boende och har ett modernt campus med bibliotek, café och restaurang. Här finns även gott om möjligheter till sport och andra fritidsaktiviteter. Programmet är dessutom CSN-berättigat.

Utbildningen rankas topp 50 i världen – Ranking Eduniversal 2015–16: Master of International Business.

Studenter får möjlighet att läsa en andra masterexamen vid Boston University inom en förkortad tidsperiod efter att ha slutfört sin examen vid International Institute in Geneva (IIG). För att uppfylla kraven för Boston University-examen krävs minst 8 obligatoriska kurser.

Fördelar med programmet

  1. Rankad som nr 52 i Västeuropa av Eduniversal
  2. Schweiz erbjuder en dynamisk och mångkulturell studiemiljö
  3. Översikt över centrala affärsteorier och tillämpningar
  4. Praktiska färdigheter i kommunikation och förhandling inom multikulturella arbetsmiljöer
  5. Förståelse för aktuella globala trender och affärsutmaningar
  6. Möjlighet till dubbel masterexamen med Boston University
  7. Valfri studieresa till Silicon Valley

Programinnehåll

Utöver kärnkurser inom management förbereder MIM-programmet studenter för att arbeta internationellt med fokus på tvärkulturell förståelse. Programmet ger ett globalt perspektiv på frågor som internationell marknadsföring, interkulturell förhandling och personalledning, och syftar till att koppla teori till praktik.
Master of International Management genomförs över ett år.

Lärandemål

  • Studenterna ska kunna visa avancerad kunskap inom olika funktionella områden av företagsledning
  • Studenterna ska kunna fatta strategiska beslut i internationella management-situationer
  • Studenterna ska kunna tillämpa analytisk förmåga, kommunikationsfärdigheter och social kompetens i internationella affärssammanhang
  • Studenterna ska kunna koppla etiskt ledarskap och företagsmässig hållbarhet till långsiktig affärsframgång